Az érvényben lévő jogszabályok szerint, ha egy telken az összes épület bontásra kerül, nem szükséges földmérő által készített épülettörlési dokumentációt készíttetni, csak egy bontási engedélyt vagy hatósági bizonyítványt kell leadni a földhivatalban, ingatlan-nyilvántartási kérelemmel együtt. Ha viszont egy telken épület bontás után még marad más épület is, épülettörlési dokumentációt kell készíteni.

Az épülettörlés menete a következő:

  1. A feladat megbeszélése földmérővel
    A földmérőnek tudnia kell a helyrajzi számot, valamint meg kell beszélni egy időpontot az ingatlan-nyilvántartási kérelem kitöltésére, illetve a jogerős bontási engedély vagy hatósági bizonyítvány átadására. Hatósági bizonyítványt akkor kell igényelni az építésügyi hatóságtól, ha az épület bontása engedély nélkül történt.
  2. Irodai feldolgozás
    Az irodai feldolgozás során a földmérő elkészíti a földmérési dokumentációt az épület törléséről, melyet bead a földhivatalba földmérési záradékolásra.
  3. Földhivatali záradékolás
    A földhivatal ellenőrzi, hogy a földmérési munka a jogszabályoknak megfelelően történt-e. Ez a folyamat a záradékolás.
  4. A földhivatal átvezeti a változást
    A dokumentumok alapján a földhivatal átvezeti a változást a térképen és a tulajdoni lapon.

Az épülettörlés költségei (1 épület törlése esetén):

  • munkadíj: 75 000 Ft-tól
  • földhivatali adatszolgáltatás díja: 6 500 Ft
  • földhivatali záradékolás és ingatlan-nyilvántartási eljárás díja: 10 600 Ft + 2 000 Ft / épület

Egynél több épület törlése eseték a költségek eltérőek.

Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartalmazzák!

Vissza a Földmérésre

Kérem a gyorsabb ügyintézés érdekében az üzenetben szíveskedjen megadni:

  • a felméréssel érintett földrészlet Település és helyrajzi szám (hrsz) adatait
  • és telefonszámát,

hogy kollegánk mihamarabb feltudják venni Önnel a kapcsolatot.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy "Földmérési tevékenységet" Győr-Moson-Sopron megyében vállalunk!

Köszönjük

 

Kapcsolat