Az érvényben lévő jogszabályok szerint, ha egy telken az összes épület bontásra kerül, nem szükséges földmérő által készített épülettörlési dokumentációt készíttetni, csak egy bontási engedélyt vagy hatósági bizonyítványt kell leadni a földhivatalban, ingatlan-nyilvántartási kérelemmel együtt. Ha viszont egy telken épület bontás után még marad más épület is, épülettörlési dokumentációt kell készíteni.
Az épülettörlés menete a következő:
- A feladat megbeszélése földmérővel
A földmérőnek tudnia kell a helyrajzi számot, valamint meg kell beszélni egy időpontot az ingatlan-nyilvántartási kérelem kitöltésére, illetve a jogerős bontási engedély vagy hatósági bizonyítvány átadására. Hatósági bizonyítványt akkor kell igényelni az építésügyi hatóságtól, ha az épület bontása engedély nélkül történt. - Irodai feldolgozás
Az irodai feldolgozás során a földmérő elkészíti a földmérési dokumentációt az épület törléséről, melyet bead a földhivatalba földmérési záradékolásra. - Földhivatali záradékolás
A földhivatal ellenőrzi, hogy a földmérési munka a jogszabályoknak megfelelően történt-e. Ez a folyamat a záradékolás. - A földhivatal átvezeti a változást
A dokumentumok alapján a földhivatal átvezeti a változást a térképen és a tulajdoni lapon.
Az épülettörlés költségei (1 épület törlése esetén):
- munkadíj: 75 000 Ft-tól
- földhivatali adatszolgáltatás díja: 6 500 Ft
- földhivatali záradékolás és ingatlan-nyilvántartási eljárás díja: 10 600 Ft + 2 000 Ft / épület
Egynél több épület törlése eseték a költségek eltérőek.
Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartalmazzák!