Segítség a távközlésben

Bisnode tanusitvany

  • Földmérési, kataszteri feladatokban (épületfeltüntetés, kitűzés, felmérés) támogatásra van szüksége?
  • Miért megtérülő befektetés a pontos nyilvántartási adatbázisok, szakági helyszínrajzok létrehozása?
  • Szeretnénk GIS rendszert építeni, de miképp induljunk el?
  • MI a Hír-közmű? Mi lesz a feladatom vele?
  • Támaszkodhat ránk, a TEODOLIT Kft. szakemberei állnak az Ön rendelkezésére.

 

Társasházi alaprajz készítése/módosítása

Új társasházak alapításához, vagy meglévő társasházak alapító okiratának módosításához földmérő által készített alaprajzot kell benyújtani a földhivatalba. Az alaprajzokat a földhivatal ellenőrzi, majd visszaadja. Ezután a teljes dokumentáció (alapító okirat + használatba vételi engedély + társasházi alaprajz) benyújtható a földhivatalba. Újonnan épített társasház esetében a teljes épületet ábrázolni kell a társasházi alaprajzon, míg az alapító okirat módosításakor csak a módosítással érintett terület alaprajzát kell elkészíteni.

A társasházi alaprajz elkészítésének menete:

  1. A feladat megbeszélése a földmérővel
    Az első lépéskor a legfontosabb tisztázni, hogy milyen meglévő adat áll rendelkezésre. Három eset fordulhat elő:
    1. ha az épület terve digitális formátumban áll rendelkezésre. Ekkor azt „csak” át kell átalakítani a földmérési jogszabályoknak megfelelő formátumra
    2. az épületről papír alapú alaprajz áll rendelkezésre. Ekkor a helyszínen ellenőrizni kell azt, hogy a terveken szereplő adatok megegyeznek-e a valóságban mért adatokkal, épületek kialakításával, történt-e esetleg változás
    3. az épületről semmilyen adat nem áll rendelkezésre, így a társasházat teljes egészében fel kell mérni
  2. A felmérés elvégzése – amennyiben szükséges
  3. A földmérési dokumentáció elkészítése
    A földmérő irodai feldolgozás során elkészíti a földhivatalba beadandó munkarészeket
  4. Földhivatali záradékolás
    A földhivatal ellenőrzi, hogy a földmérési munka a jogszabályoknak megfelelően történt-e. Ez a folyamat a záradékolás.
  5. A dokumentáció átadása
    A földmérő a földhivataltól visszakapott, záradékolt alaprajzokat átadja a megrendelőnek.

A társasházi alaprajz készítésének költségei:

  • munkadíj: egyedi ajánlat alapján
  • földhivatali adatszolgáltatás díja: 6 500 Ft
  • földhivatali záradékolás díja: 2 000 Ft / albetét

A munkadíj a rendelkezésre álló adatok minőségétől függően változik.

Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartelmazzák!

Vissza a Földmérésre

Szolgalmi jog bejegyzés

A telki szolgalmi jogok földhivatali bejegyzéséhez földmérési dokumentációt kell készíteni. A dokumentációban található változási vázrajz megmutatja a szolgalmi joggal terhelt területrész határait, területét, valamint azt, hogy az adott területre vonatkozóan kit és milyen jog illet meg. Leggyakrabban valamilyen vezetékre (elektromos-, víz-, csatornavezeték) vonatkozó szolgalmi jog bejegyzésére van szükség, de néhány esetben előfordul út használatára, vagy átjárásra vonatkozó szolgalmi jog is.

A szolgalmi jog bejegyzésére vonatkozó földmérési dokumentáció költségei (egy érintett telek esetén):

  • munkadíj: 75 000 Ft-tól
  • földhivatali adatszolgáltatás díja: 6 500 Ft / első földrészlet, minden további 1 300Ft / földrészlet
  • földhivatali záradékolás díja: 1 500 Ft / első földrészlet, minden további 500Ft / földrészlet

Egynél több érintett telek esetén a költségek eltérőek.

Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartalmazzák!

Vissza a Földmérésre

Épületfeltüntetés

Épületfeltüntetésre akkor van szükség, ha egy telken felépítettek egy vagy több épületet és szeretnék, ha az épületek (vagy a már meglévő épületeket érintő változások) a földhivatali tulajdoni lapon, valamint térképen is megjelenjenek. Az épületfeltüntetéshez alap esetben szükséges egy földmérési dokumentáció elkészítése (melynek végeredménye a záradékolt változási vázrajz), az építésügyi hatóság által kiállított jogerős használatba vételi engedély vagy hatósági bizonyítvány, valamint egy ingatlan-nyilvántartási kérelem. A változás bejelentése kötelező, de erre az illetékes építésügyi hatóság is felhívja a tulajdonos figyelmét. Esetleges bankhitel, illetve adás-vétel esetén különösen fontos szempont, hogy az épületek megegyezzenek a földhivatali nyilvántartásban szereplő adatokkal.

Az épületfeltüntetés menete a következő:

  1. A feladat megbeszélése földmérővel
    A földmérőnek tudnia kell a helyrajzi számot, valamint azt, hogy hány darab, mekkora és milyen funkciójú épület felméréséről lenne szó. Megbeszélnek egy időpontot, mikor lenne megfelelő az épület felmérése.
  2. Terepi felmérés
    A terepi felmérés során a földmérő az előre megbeszélt időpontban felméri az épületet. Az épületet csak kívülről kell felmérni, így nem szükséges a megbízónak a helyszínen lennie, csupán a telekre való bejutást kell biztosítania. Szükséges viszont egy ingatlan-nyilvántartási kérelem kitöltése valamelyik tulajdonos adataival és aláírásával, továbbá – amennyiben már rendelkezésre áll – a jogerős használatba vételi engedély eredeti példányának átadása. Utóbbi kettő történhet irodában is, egy másik időpontban.
  3. Irodai feldolgozás
    Az irodai feldolgozás során a földmérő elkészíti a földmérési dokumentációt, melyet bead a földhivatalba földmérési záradékolásra.
  4. Földhivatali záradékolás
    A földhivatal ellenőrzi, hogy a földmérési munka a jogszabályoknak megfelelően történt-e. Ez a folyamat a záradékolás.
  5. A földmérő a záradékolt vázrajzot feltölti az OÉNY-rendszerbe
    A záradékolt vázrajzot az Országos Építésügyi Nyilvántartásba kell feltölteni, melyről értesítést kap az illetékes építésügyi hatóság.
  6. Az építésügyi hatóság végzést küld a földhivatalnak, átvezetés
    A feltöltés után az építésügyi hatóság végzést küld a földhivatalnak, hogy a telket érintő változás a térképen és a tulajdoni lapon átvezethető. A földhivatal valamennyi dokumentum birtokában a változást átvezeti, melyről a tulajdonos egyszerűsített határozatot kap a földhivataltól.

Az épületfeltüntetés költségei:

  • munkadíj: 70 000 Ft-tól (több/nagyobb épület esetén a munkadíj változhat)
  • földhivatali adatszolgáltatás díja: 6 500 Ft
  • földhivatali záradékolás és ingatlan-nyilvántartási eljárás díja: 10 600 Ft + 2 000 Ft/ épület

Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartalmazzák!

Vissza a Földmérésre

Telekegyesítés - telekösszevonás (kettő telekből egy telek kialakítása esetén)

Telekegyesítésnek – vagy más néven összevonásnak – nevezzük kettő vagy több egymás mellett elhelyezkedő, külön helyrajzi számon lévő telek egy helyrajzi számra alakítását. Az összevonás szigorú szabályokhoz kötött tevékenység, melyet az építésügyi hatóság / helyi önkormányzat jegyzője engedélyez. Érdemes tehát a földmérési munka megrendelése előtt az építésügyi hatósághoz, vagy annak hiányában az adott település jegyzőjéhez fordulni és ismertetni az elképzelést, mely telkeket szeretnék összevonni.

A telekösszevonás menete:

  1. A feladat megbeszélése a földmérővel
    Érdemes tehát a már előzetesen jegyzővel/illetékes építésügyi hatósággal egyeztetett összevonás ötletével fordulni a földmérőhöz. A földmérőnek tudnia kell a telkek helyrajzi számát, majd megbeszélnek egy időpontot, mikor lenne alkalmas a telkek felmérése.
  2. A keretmérés elvégzése
    A földmérő a helyszínen elvégzi a telkek és közvetlen környezetük felmérését.
  3. Irodai feldolgozás
    Az irodai feldolgozás során a földmérő elkészíti a földmérési dokumentációt, melyet bead a földhivatalba földmérési záradékolásra.
  4. Földhivatali záradékolás
    A földhivatal ellenőrzi, hogy a földmérési munka a jogszabályoknak megfelelően történt-e. Ez a folyamat a záradékolás.
  5. Telekalakítási dokumentáció összeállítása
    A földmérő elkészíti a záradékolt vázrajzokból és egyéb munkarészekből álló telekalakítási dokumentációt, melyet átad a megbízónak.
    A megbízó ezután – az összevonástól függően – személyesen, vagy ügyvéd által kezdeményezi a telekalakítási eljárást a földhivatalnál.

A telekösszevonás költségei (kettő telekből egy telek kialakítása esetén):

  • munkadíj: 125 000 Ft-tól
  • földhivatali adatszolgáltatás díja: 10 000 Ft + 2 000 Ft = 12 000 Ft
  • földhivatali záradékolás díja: 4 000 Ft

A telekalakítási eljárás díjai (földhivatalnak fizetendő):

  • telekalakítási eljárás díja: 2 x 19 000 Ft = 38 000 Ft
  • ingatlan-nyilvántartási eljárás díja: 2 x 10 600 Ft = 21 200 Ft

Több telket érintő összevonás esetén a költségek eltérőek.

Áraink nettó árak, és a 27%-os Áfá-t nem tartalmazzák!

Vissza a Földmérésre